معرفی

اگر به راحتی در استفاده از ارزهای رمزپایه محافظت از حریم خصوصی و پرداخت متمرکز شوید ، شما می فهمید که فقط تعداد معدودی می توانند حداقل شرایط را داشته باشند تا به عنوان یک محصول پرداخت دیجیتال قابل اعتماد در نظر گرفته شود ، و این امکان را دارد که در آینده تصویب گسترده شود.

با وجود ZCash (ZEC) و مونرو (XMR) پروژه های جالبی برای همان مجموعه اهداف است خط تیره در ابتدا برای طراحی شده است, Dash ، نام ترکیبی “Digital Cash” ، به وضوح همه رقبای خود را از نظر بازرگانان ، مشتریان و پذیرش کاربران و همچنین از نظر سهولت استفاده و پیاده سازی ، شکست می دهد..

علاوه بر این ، حاکمیت غیرمتمرکز ، مدل رأی گیری ، صندوق خزانه داری ، همراه با طیف گسترده ای از عملکردهای مرتبط با سکه و شبکه فعال ، Dash یکی از امیدوار کننده ترین ارزهای دیجیتال با بلاکچین است در رمزنگاری همیشه در حال گسترش است.

داش چیست?

به طور خلاصه, Dash یک پروژه منبع باز است که هدف آن ایجاد یک راه حل کاربر پسند ، مقیاس پذیر و ساده برای صنعت پرداخت است. از زمان راه اندازی آن در سال 2014 از یک چنگال سخت بیت کوین پروتکل ، پروژه چندین تحول و فرآیند تغییر نام تجاری را طی کرد ، از “Xcoin” به “Darkcoin” قبل از تغییر نام تجاری به “Dash” با اشاره به “Digital Cash”.

شبکه امن و نظیر به نظیر Dash در یک مدل منحصر به فرد و خود تأمین مالی ساخته شده است و در یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) اداره می شود و توسط “masternodes” اداره می شود. Dash از طریق قابلیت منحصر به فرد “InstantSend” و غیرقابل ردیابی از طریق “PrivateSend” معاملات سریع را امکان پذیر می کند.

Dash - منبع: ShutterStock.comDash – منبع: ShutterStock.com

اکوسیستم Dash به سه رکن متصل است: کاربران شبکه ، ماینرها و ابزارهای اصلی.

  • کاربران شبکه کسانی هستند که سکه های Dash را ارسال و دریافت می کنند به عنوان وسیله ای برای مبادله ارزش با استفاده از کلیدهای خصوصی و عمومی کیف پول آنها.
  • معدنچیان معاملات را معتبر می دانند از طریق الگوریتم Proof-of-Work (PoW) معروف به X11 ، با تخصیص قدرت محاسباتی آنها به فرآیند و افزودن بلوک های جدید به بلاکچین.
  • Masternodes عملکردهای اضافی را به شبکه ارائه می دهد و تصمیم می گیرد که چگونه بودجه موجود در خزانه مصرف شود. مسدود کردن پاداش در Dash به سه قسمت مختلف تقسیم می شود: 45٪ از سکه های تازه ایجاد شده به ماینرها ، 45٪ به Masternodes و 10٪ به صندوق خزانه داری تعلق می گیرد..

فواید Dash

با معرفی برخی ویژگی های جالب توجه به اکوسیستم خود ، Dash برای ایجاد پیشرفت در طراحی بیت کوین اعتبار دارد. این در نهایت منجر به یک یک لایه محافظت از حریم خصوصی و توان کلی شبکه بهتر ، اسکان سریعتر اضافه شده است, و انتشار سریعتر پیام در سراسر شبکه. در حقیقت ، Dash به جای استفاده از یک لایه مشترک که در بیشتر موارد وجود دارد ، از مزایای طراحی شبکه دو لایه تشویقی خود بهره مند شد. ارز رمزنگاری شده پروژه ها.

این گزینه جایگزین طراحی شبکه امکان افزودن طیف وسیعی از خدمات اضافی مانند عملکرد اختلاط غیرمتمرکز ، معروف به PrivateSend و تسویه حساب های معاملات فوری معروف به InstantSend را فراهم کرده است.. ثابت شده است که Dash برای صنعت پرداخت مناسب است ، جایی که زمان طولانی انتظار برای تأیید شبکه در پایانه های Point of Sale غیر قابل قبول است.

مزایا - منبع: ShutterStock.comمزایا – منبع: ShutterStock.com

علاوه بر این, سیستم حاکمیت Dash آن را به یکی از غیر متمرکزترین پروژه های ارز رمزنگاری شده تاکنون تبدیل کرده و به اعضائی که در جامعه آن سرمایه گذاری می کنند اجازه می دهد تا به طور دموکراتیک در مورد تصمیمات استراتژیک سازمان رای دهند., و پروژه هایی که از نظر اکوسیستم مفید هستند – از خزانه داریش بودجه دریافت می کنند.

InstantSend چیست?

InstantSend یک ویژگی منحصر به فرد ارائه شده توسط Dash است که به لطف تنظیمات شبکه دو طبقه آن امکان پذیر شده است. در حقیقت ، با اکثر ارزهای دیجیتال ، اگر معامله ای از طریق شبکه پخش شود ، فرستنده و گیرنده باید منتظر تعداد مشخصی از تأییدها باشند تا از هزینه های مضاعف جلوگیری کرده و از برگشت ناپذیر بودن تراکنش اطمینان حاصل کنند..

با این حال ، فرآیند انتظار برای جمع شدن بلوک ها به منظور اطمینان از معتبر بودن معامله ارسال شده ، زمان بر است و معمولاً از چندین دقیقه تا بیش از یک ساعت طول می کشد. این باعث می شود بیشتر ارزهای رمزنگاری شده برای صنعت پرداخت مناسب نیستند و بازرگانان را از اتخاذ ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله ای برای پرداخت محصولات و خدمات باز می دارد ، زیرا مشتری برای تأیید خرید چند دقیقه منتظر نمی ماند و منافع تجاری را تأمین نمی کند..

InstantSend چیست؟ - منبع: ShutterStock.comInstantSend چیست؟ – منبع: ShutterStock.com

به لطف شبکه masternodes ، یک حد نصاب کمتر از گره های ویژه می تواند تأیید برگشت ناپذیری را در مورد معامله معین در حدود 1.3 ثانیه ارائه دهد. یک معامله InstantSend با این کار انجام می شود که قبل از پخش اطلاعات به شبکه ، از طریق آنها به بلوک های استخراج شده بعدی و جلوگیری از خرج کردن ورودی های قفل شده در دوره تأیید ، masternodes ورودی های مربوط به آن را قفل کند..

PrivateSend چیست?

PrivateSend از ویژگی های Dash Dash است که در صورت درخواست و با پرداخت هزینه ای ناچیز ، به منظور پوشاندن منبع وجوه و غیرقابل ردیابی یک معامله مورد استفاده قرار می گیرد.. دقیقاً مانند InstantSend ، این قابلیت نیز با استفاده از روش ماسترنود فعال است. PrivateSend به لطف قابلیت انعطاف پذیری تمام سکه های Dash در شبکه امکان پذیر است و با مخلوط کردن وجوه کاربر با دیگران ، کار می کند ، بنابراین سابقه قابل ردیابی آنها در بلاکچین.

PrivateSend چیست؟PrivateSend چیست?

فرآیند PrivateSend با شکستن ورودی معامله در قالب های استاندارد 0.01 ، 0.1 ، 1 و 10 Dash انجام می شود. سپس به Masternodes اطلاع داده می شود که یک کاربر علاقه مند به مخلوط کردن یک فرقه خاص است و در نهایت شروع به جستجوی دو کاربر دیگر می کند که مایل به تغییر همان فرقه ها هستند.

پس از پیدا شدن ، یک جلسه اختلاط آغاز می شود. ورودی ها با هم مخلوط می شوند و به کاربران دستور داده می شود ورودی های تبدیل شده را به خودشان پرداخت کنند. این فرایند به تعداد معینی از زمان تکرار می شود ، که هر دور با نام “دور” نامیده می شود ، ایجاد منبع وجوه به طور فزاینده ای دشوارتر می شود.

داش چگونه کار می کند?

هنگامی که یک تراکنش Dash به شبکه پخش شد ، ماینرها سعی می کنند اولین کسی باشند که با حل یک مسئله ریاضی با رایانه های تخصصی خود ، آن را پردازش و تأیید می کنند. هنگامی که یک ماینر موفق به انجام این کار شد ، سایر ماینرهای شبکه باید بر سر این مسئله حل شوند که مشکل به درستی حل شده است ، تا بلوک به بلاکچین, و معدنچی پاداش بعدی دریافت می کند.

چگونه کار می کند - منبع: ShutterStock.comچگونه کار می کند – منبع: ShutterStock.com

با Dash ، 45٪ پاداش بلوک به ماینر تعلق می گیرد ، در حالی که 45٪ به masternodes و 10٪ به خزانه Dash می رود.

شبکه داش چیست?

مانند هر سیستم نقدی دیجیتال دیگر, Dash دارای زنجیره بلوکی و فرایند افزودن بلوک های جدید به آن است. این فرآیند اطمینان حاصل می کند که تمام ورودی های دفتر توزیع شده ، که همه از معاملات انجام شده در سراسر بلاکچین است ، تأیید شده ، معتبر و غیرقابل برگشت هستند. Dash شبکه ای از ماینرها دارد که برای حل مشکلات رمزنگاری دشوار تلاش می کنند ، از طریق سازوکار اجماع اثبات کار (PoW) ، و در صورت انجام این کار ، آنها حق دارند بلوک جدیدی به بلاکچین اضافه کنند و به خاطر تلاش هایشان پاداش بگیرند.

شبکه داش چیست؟Dash Dash چیست?

علاوه بر شبکه ماینرها ، Dash دارای یک شبکه ردیف دوم است که از masternodes ساخته شده است. مورد دوم تعدادی از قابلیت های شبکه را فراهم می کند ، مانند انجام سریعتر و خصوصی تر شدن معاملات همراه با مدیریت فرآیند تصمیم گیری در سیستم حاکمیت خودمختار غیرمتمرکز. در حقیقت ، ماینرها ردیف اول را برای انجام عملیات مبادله ارزش اولیه و جلوگیری از هزینه های مضاعف تأمین می کنند ، در حالی که ماینترودها ردیف دوم را تأمین می کنند که ویژگی ها ، امنیت و امنیت بیشتری را به بلاکچین ارائه می دهد.

Masternodes چیست؟?

فرآیند تصمیم گیری در Dash Network به a زیرمجموعه خاصی از شرکت کنندگان به نام masternodes. Masternodes باید حداقل 1000 سکه Dash (DASH) به عنوان وثیقه در اختیار شما قرار دهد تا انگیزه کافی ثابت شود تا بهترین تصمیمات در سطح شبکه را اتخاذ کنید ، تصمیماتی که به طور مثبت بر کل اکوسیستم Dash تأثیر بگذارد.

Masternodes همچنین باید دارای یک آدرس IP ثابت باشد ، و برخی از نیازهای از پیش تعیین شده CPU ، اندازه RAM ، فضای دیسک و پهنای باند شبکه را برآورده کند.. Dash masternodes به تصمیمات استراتژیک ، پیشنهادهای بهبودی رأی می دهد و تصمیم می گیرد کدام پروژه ها از صندوق خزانه داری تأمین شود. آنها عملکردهای گره استاندارد مانند بازپخش پیام ها ، میزبانی از یک نسخه به روز شده از Blockchain را همیشه انجام می دهند و معاملات را در شبکه تأیید می کنند.

MasternodesMasternodes

قبل از انتشار Dash 0.13 و معرفی Quorums Masternode Long Living (LLMQ) ، از masternodes برای ارائه InstantSend به شبکه با پرداخت هزینه ای اندک (تأیید ظرف 1.3 ثانیه) و PrivateSend (معاملات غیرقابل پیگیری که منبع وجوه را پنهان می کنند) استفاده می کردند. که شبکه Dash را از رقبای خود جدا می کند. در ازای توابع فوق, masternodes 45٪ از پاداش کل بلوک را دریافت می کنند.

نسخه فعلی پایگاه کد Dash که در ژانویه 2019 مستقر شد ، InstantSend را به طور پیش فرض برای اکثر معاملات فعال کرده است. عملکرد PrivateSend اما به طور پیش فرض ارائه نمی شود و هزینه های اضافی را در بر دارد.

اثبات خدمات چیست?

اثبات سرویس ، PoSe in Dash یک سیستم امتیازدهی است که برای بررسی کارکرد مدل های مختلف و کیفیت خدمات اضافی آنها به شبکه ارائه می شود.. با استفاده از این قابلیت شبکه ، داش قادر به اطمینان از آنلاین بودن و در هر بار بلندی بلوک صحیح است.

در نامه سفید Dash نحوه کار توضیح داده شده است بازی در سیستم غیرممکن است و چقدر بازیگران بد ، حتی اگر از راه های مختلف استفاده کنند ، قادر به ارائه هیچ یک از خدمات با کیفیت مورد نیاز بقیه شبکه نیستند.

اثبات سرویس - منبع: ShutterStock.comاثبات سرویس – منبع: ShutterStock.com

اگر یک masternode مشخص سرویس ارائه نشده را ارائه دهد ، ممکن است در برخی مواقع ممنوعیت PoSe اعمال شود و برای اطمینان از ارائه خدمات قابل اعتماد ، باید آن را تعمیر کنید. در واقع ، دو حد نصاب ماسوندود به طور تصادفی در هر بلوک انتخاب می شود. برای بررسی خدمات حد نصاب 2 (تشکیل شده توسط دورترین گره ها از آن هش) حد نصاب 1 (تشکیل شده توسط نزدیکترین گره ها به هش باک فعلی).

با این کار ، Dash اطمینان حاصل می کند که تمام کارهایی که برای بررسی فعالیت گره ها انجام می شود توسط خود شبکه masternode انجام می شود و کل شبکه روزانه 6 بار بررسی می شود. قبل از غیرفعال کردن یک گره ، Dash حداقل به شش مورد نقض نیاز دارد.

قوانین امتیازدهی کنونی در نسخه Dash 0.14 عبارتند از:

  • عدم شرکت در پروتکل توزیع شده کلید تولید DKG: مجازات 66٪.
  • هر بلوک بعدی نمره PoSe را 1 کاهش می دهد

حاکمیت داش (DAO)

در حالی که یک تیم مدیریتی یا هیئت اجرایی در شرکتهای متمرکز حکمرانی می کنند, حاکمیت Dash به صورت غیرمتمرکز ایجاد می شود ، که معمولاً DAO نامیده می شود ، که مخفف سازمان خودمختار غیرمتمرکز است.. سیستم مدیریت و بودجه غیرمتمرکز برای Dash توسط Masternodes انجام می شود, به افرادی که اختیار تصمیم گیری در شرکت ها را دارند و رأی دادن در مورد کدام پروژه ها از خزانه داری شرکت پشتیبانی مالی می شود.

اگر قرار است پیشنهادی در شبکه برای پروژه خاصی ارائه شود که به نفع اکوسیستم Dash باشد ، پیشنهاد دهندگان باید با مراجعه به جامعه و جلب حمایت از آنها ، شبکه را لابی کنند..

دولت متمرکز و بودجه در Dashدولت متمرکز و بودجه در Dash

در زمان مناسب ، آنها باید به شبکه masternodes دسترسی پیدا کنند و پیشنهاد را ارائه دهند. Masternodes می تواند پیشنهادی را پشتیبانی کند یا رد کند و برای مدت زمان محدودی رأی دهد. پیشنهادات با حمایت بیشتر در نهایت به مرحله تأمین مالی راه می یابد. همانطور که توسط ایوان دافیلد ، بنیانگذار Dash توصیف شده است, Masternodes به نوعی مانند سناتورها در سیستم Dash عمل می کند. آنها نمایانگر جامعه و نمایانگر شبکه هستند.

چگونه داش به اجماع می رسد?

همانطور که در بیشتر ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد ، Dash بر اساس یک دفتر مرکزی غیر متمرکز یا یک بلاکچین ساخته شده است که تمام معاملات را در یک لیست در حال رشد یا بلوک هایی ثبت می کند که همه با استفاده از رمزنگاری مرتبط هستند.. بلاکچین Dash از طریق سازوکار اجماع اثبات کار (PoW) تأمین می شود, جایی که شبکه ای از استخراج کنندگان برای حل معماهای رمزنگاری با استفاده از رایانه های خود به منظور افزودن بلوک های جدید به زنجیره بلوک رقابت می کنند.

اثبات اجماع کاراثبات اجماع کار

هنگامی که همه کاربران به پروتکل پیوستند و نرم افزار “استخراج” را اجرا کردند ، توافق کردند که یک ماینر مسئله رمزنگاری را به درستی حل کرده است ، توافق حاصل می شود ، بلوک اضافه می شود و ماینر پاداش می گیرد. شبکه ردیف دوم masternodes بر روند استخراج نظارت می کند و قدرت رد بلوک های نامناسب اضافه شده را دارد.

آیا Dash یک فورک بیت کوین است یا یک چنگال Litecoin?

در 18 ژانویه 2014 ، Dash در ابتدا توسط Evan Duffield به عنوان یک چنگال راه اندازی شد Litecoin -که در عوض یک چنگال از بیت کوین پروتکل – با نام Xcoin ، قبل از نام تجاری 10 روز بعد به Darkcoin به دلیل تضاد نام ، و همچنین تأکید بر تمرکز پروژه بر حفظ حریم خصوصی.

آیا Dash یک چنگال Bitcoin یا Litecoin است - منبع: ShutterStock.comآیا Dash یک چنگال Bitcoin یا Litecoin است – منبع: ShutterStock.com

ویژگی اصلی هنگام راه اندازی الگوریتم هش کردن X11 بود, که جایگزین SHA256 Bitcoin شد و هدف آن اطمینان از مشارکت عادلانه در استخراج و تأخیر استخراج ASIC در روزهای بعدی سکه بود. در ژانویه 2015 ، نسخه 0.11 نسخه Darkcoin این پروژه را از Litecoin به پایه گذاری کرد بیت کوین.

الگوریتم هش کردن زنجیره ای X11 چیست?

X11 الگوریتم هش است که توسط Evan Duffield ، بنیانگذار Dash ایجاد شده و به عنوان تابع هش برای استخراج سکه های Dash استفاده می شود. این روش متفاوت با دیگر الگوریتم های اثبات کار (PoW) ، معروف به زنجیره زنی الگوریتم است. X11 از یازده دور هش کردن متوالی استفاده می کند, متشکل از یازده SHA-3 (یک استاندارد الگوریتم هش امن که توسط NIST در سال 2015 منتشر شد) هش های مختلف. اینها blake ، BMW ، cubehash ، eco ، groestl ، jh ، keccak ، luffa ، shavite ، simd و skein هستند.

X11 Chained Hashing Algorithm - منبع: ShutterStock.comX11 Chained Hashing Algorithm – منبع: ShutterStock.com

اعتقاد بر این است که افزایش سطح پیچیدگی و پیچیدگی X11 آن را به یکی از ایمن ترین الگوریتم های هش در حال استفاده تبدیل کرده و در مقایسه با الگوریتم های PoW دیگر مبتنی بر تک هش ، یک لایه امنیتی اضافی به شبکه می دهد.. در صورت دستیابی به موفقیت در محاسبه هش ، یک ارز دیجیتالی که X11 PoW را اجرا می کند ، شبکه خود را به خطر نمی اندازد ، مگر اینکه همه 11 هش به طور همزمان خراب شوند.

علاوه بر این ، Dash به منظور تأخیر در استفاده از سخت افزار تخصصی استخراج ASIC ، زنجیره الگوریتم را پیاده سازی کرد ، بنابراین تهدید مرکزیت استخراج را محدود کرد. در حال حاضر, استخراج CPU / GPU دیگر برای استخراج Dash مقرون به صرفه نیست, و وب سایت رسمی ، پنج ماینر ASIC موجود در بازار را با قابلیت های مختلف نرخ هش ، قدرت ، وزن و ابعاد ذکر کرده است..

آیا دش حل مشکل مقیاس گذاری بیت کوین را حل می کند?

ویژگی های Dash دارای بلوک هایی با اندازه بزرگتر از بیت کوین با 2 بلاک مگابایت ، 2.6 دقیقه زمان تولید بلوک و قابلیت تسویه حدود 56 معامله در ثانیه است..

همانطور که در الف توضیح داده شده است پست متوسط توسط خالق Dash اوان دافیلد ، در حالی که اکثر پروژه های ارز رمزپایه هیچ برنامه مشخصی برای مقیاس گذاری پروژه های خود و عبور از سد بزرگ برای تصویب جریان اصلی ندارند., Dash با استفاده از زیرساخت های موجود خود قادر به رقابت با افرادی مانند PayPal و Visa خواهد بود نه اینکه فقط به پیشرفتهای نهایی فناوری در سخت افزار و شبکه متکی باشیم که ممکن است هرگز حاصل نشوند.

مشکل مقیاس بلاکچینمشکل مقیاس بلاکچین

پاسخ به س scال مقیاس بندی در مشعل های تشویقی و لایه با کیفیت بالا از طبقه دوم Dash قرار دارد, که از سخت افزار VPS با کیفیت بالا برای میزبانی گره های خود استفاده می کنند و امکان مقیاس بندی روی زنجیره را فراهم می کنند.

تفاوت Dash با بیت کوین چیست?

در حالی که آغاز بیت کوین در سال 2009 به عنوان اولین نظیر به نظیر شکلی از پول نقد الکترونیکی که اجازه می دهد پرداخت ها از یک طرف به طرف دیگر بدون مراجعه به یک مرجع مالی متمرکز ارسال شود ، تعداد قابل توجهی از کاربران را به خود جلب کرده است ، به محض مواجهه با سطح بالای استفاده از شبکه ، برخی از مسائل مربوط به طراحی به وجود آمد و ثابت شد که موانع اصلی در تصویب جریان اصلی.

در واقع ، مسئله اصلی بیت کوین ، نامناسب بودن آن در شرایط Point of Sale است ، زیرا زمان لازم برای تأیید اعتبار یک تراکنش برای شبکه ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت و حتی روزها در شرایط خاص طول بکشد..

آیا دش با بیت کوین متفاوت است؟آیا Dash با بیت کوین متفاوت است?

با این حال ، Dash با ایده ایجاد پیشرفت در بالای پروتکل بیت کوین ، ایجاد توابع حریم خصوصی داخلی ، یک شبکه غیرمتمرکزتر با مدل حاکمیت DAO و معاملات بسیار امن ، سریع و ضد دستکاری به لطف آن تاسیس شد. شبکه masternodes تشویقی ردیف دوم. تفاوت کلیدی دیگر بین این دو ارز رمزپایه هزینه های تراکنش است که اغلب در مورد Dash بسیار کمتر از بیت کوین است.

علاوه بر این ، در حالی که جوایز استخراج به طور انحصاری به استخراج کنندگان در مورد بیت کوین تعلق می گیرد ، آنها بین Dash ، که برای مدل مالی خود متکی و خود متکی است ضروری است..

رقبای Dash چیست

در ادامه ، نگاه دقیق تری خواهیم داشت مونرو و ZCash, دو پروژه که به عنوان برجسته ترین سکه های حفظ حریم خصوصی مورد توجه قرار گرفته اند و رقبای اصلی Dash در این زمینه هستند. در حقیقت, مونرو با ایده معرفی ارز رمزنگاری شده خصوصی با هدف مبادله دیجیتال با پرداخت های غیرقابل حل ، معاملات غیرقابل پیوند و مقاومت در برابر تجزیه و تحلیل بلاکچین راه اندازی شد..

Monero به یک الگوریتم منبع باز PoW به نام cryptoNight متکی است و از امضای حلقه و آدرسهای مخفیانه استفاده می کند و شناسایی کاربران خود را غیر ممکن می کند.. تیم اصلی پروژه Monero را به عنوان بالاترین درجه حریم خصوصی در بین همه ارزهای رمزپایه توصیف می کند.

رقبای داشرقبای Dash

از نظر مقیاس پذیری ، دارای اندازه بلوک پویا است که می تواند در پاسخ به استفاده از شبکه افزایش یابد. مورد دوم این امکان را فراهم می کند مونرو برای پردازش حدود 1000 تراکنش در ثانیه.

ZCash, از طرف دیگر ، در سال 2016 از پروژه Zerocoin رشد کرد و با هدف اصلی ایجاد سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت مطلق طراحی شد. این با استفاده از پایگاه کد Bitcoin مانند Dash و ساخته شده است با از بین بردن تمام ردیابی داده های معامله در بلاکچین آن کار می کند. ZCash دارای 2 بلوک مگابایت با فاصله بلوک 2.5 دقیقه است که توانایی تراکنش آن را در هر ثانیه به 56 ثانیه می رساند. سایر رقبای Dash عبارتند از NEM, PIVX, ZEN ، و XVC ، به نام چند.

از موارد برای Dash استفاده کنید

از زمان تغییر نام تجاری Darkcoin به Dash در سال 2015 ، تیم اصلی Dash و جامعه آن تمرکز اصلی پروژه را از حفظ حریم خصوصی به پول الکترونیکی مانند پول نقد منتقل کردند. به عنوان یک شبکه پرداخت الکترونیکی ، Dash برای عموم مردم در نظر گرفته شده بود و بر تسویه حساب های سریع معاملات و ساختارهای کارمزد خرد متمرکز شده است.

مخصوصاً در آمریکای لاتین در ونزوئلا به عنوان یک مثال مشخص ، Dash در مقایسه با اکثر ارزهای رمزپایه طی دو سال گذشته از نظر پذیرش بازرگان بهتر عمل کرد, علی رغم روند نزولی که از اوایل سال 2018 ادامه دارد و با کاهش 80 درصدی قیمت برای بیشتر ارزهای دیجیتال روبرو شد.

تمرکز اصلی پروژه Dash تبدیل شدن به ارز الکترونیکی مانند پول نقد استتمرکز اصلی Dash این است که به یک ارز الکترونیکی مانند پول نقد تبدیل شود

در حقیقت ، تا اواخر سال 2018 ، تورم فوق العاده با شدت تمام در حال ضربه زدن بود و اقتصاد ونزوئلا را تا حد زیادی متزلزل کرد. علاوه بر این ، به نظر می رسید بیشتر ابتکارات و اصلاحات اقتصادی اتخاذ شده توسط دولت ونزوئلا در ثبات اقتصاد ناکام مانده است. بیش از 95 درصد کاهش ارزش پول ملی آن – بولیوار – میلیون ها شهروند را در فقر و ناامیدی فرو برد و موجی بی سابقه از پناهندگان را به کشورهای همسایه القا کرد.

این زمینه مناسبی را برای رونق جایگزین های پول ملی آن ایجاد کرده است ، و به نظر می رسد مردم محلی به ارزهای رمزنگاری شده ، به ویژه Dash ، به عنوان وسیله ای پایدار و مطمئن برای معامله و ذخیره ارزش روی می آورند..

همچنین از Dash به صورت آنلاین در بازارهای تاریک برای انجام معاملات ناشناس استفاده شده است ، اما نه به اندازه monero و zcash که به عنوان اشکال امن تر پرداخت ناشناس دیده می شوند. همچنین در کازینوهای آنلاین بیت کوین و بازی های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است ، اما به میزان کمتری نسبت به سایر رمزنگاری ها مانند ETH و بیت کوین.

کارتهای اعتباری / بدهی داش

کارتهای بدهی Dash با استفاده از حسابهای مرتبط با کارتها با Dash (DASH) کار می کنند. وجوه را می توان بصورت آنلاین یا هرجایی که کارت اعتباری / اعتباری پشتیبانی می شود ، هزینه کرد و همچنین می توان برای برداشت خودپردازها استفاده کرد. مانده (DASH) یا قبل از خرید یا در زمان انجام آن رد و بدل می شود.

با این اوصاف ، شایان ذکر است که یک مانع نظارتی ظاهر چنین کارتهایی را به تأخیر انداخت و بسیاری از ابتکارات مانند کارت بدهی TenX Dash Debit را که بسیار مورد بحث و تبلیغ قرار گرفت ، به دلیل ترس از یک اقدام نظارتی ، بر اساس عدم رعایت رویه های قابل استفاده KYC / AML.

کارتهای اعتباری / بدهی داشکارتهای اعتباری / بدهی داش

در حال حاضر, تعداد انگشت شماری از کارتهای اعتباری / بدهی پشتیبان وجود دارد و در حال ارسال به مشتریانی هستند که می خواهند با استفاده از DASH معامله کنند. با این حال ، آنها در دسترس بودن در تمام حوزه های قضایی تضمین نمی شود و می تواند بدون اطلاع قبلی متوقف شود.

از سال 2020 بسیاری از اینها دیگر کار نمی کنند یا به طور قابل اعتماد کار نمی کنند.

از پرکاربردترین کارتهای بدهی Dash می توان از PolisPay ، a نام برد مستر کارت و کارت بدهی سازگار با دستگاه خودپرداز که Dash را به ارز فیات ، FuzeX تبدیل می کند ، که به عنوان معامله در زمان واقعی مبادله بسیاری از ارزهای رمزپایه از جمله DASH شناخته شده است., پایتز کیف پول و آن مستر کارت/ کارت های UnionPay ، همراه با نسخه های آینده SpectroCoin و بیتوالا کارتها.

محبوبیت Dash در ونزوئلا

تلاطم اقتصادی که تبدیل شده است ونزوئلااقتصاد وارونه از اواخر سال 2014 ضربه ای وحشیانه به جامعه بود. تا پایان سال 2018, تورم به 1.5 میلیون درصد رسید. سرانجام ، افراد محلی شروع به جستجوی وسیله ای پایدارتر برای ذخیره ارزش و مبادله آن بین یکدیگر کردند بولیوار عملاً بی فایده شد. در این میان ، ارزهای رمزپایه بیش از هر زمان دیگری به نظر می رسید ، گزینه مناسبی.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا - منبع: ShutterStock.comنیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا – منبع: ShutterStock.com

داش پیشگامی را آغاز کرد و طبق آن توانست حمایت بیش از 2500 بازرگان را در کشور جلب کند DiscoverDash, با افزایش مداوم تعداد جدید کیف پول بارگیری و ثبت نام تجاری به صورت هفتگی.

بسیاری از نام های تجاری و زنجیره های بزرگ فست فود برای پذیرش پرداخت Dash در ونزوئلا از جمله Subway ، Church’s Chicken و Calvin Klein ثبت نام کردند..

در حقیقت, به دلیل ساختار کم هزینه و دوره های تأیید ثانیه ای ، Dash به عنوان فرم کمد پول نقد دیجیتال گزینه مناسبی است.. علاوه بر این ، خزانه داری دش به کمک مالی ابتکارات محلی و پروژه هایی با هدف تنوع بخشیدن به اکوسیستم Dash در ونزوئلا و ایجاد تأثیر اجتماعی که تأثیر مثبتی بر جوامع محلی دارد ، بود..

ویژگی های Dash

نسخه فعلی Dash بلاکچین دارای اندازه بلوک 2 مگابایتی با بلوک های جدید هر 2.6 دقیقه ایجاد می شوند و توانایی تسویه در حدود 56 معامله در ثانیه را دارند. پاداش بلوک استخراج سکه های جدید سالانه با نرخ ثابت 7.14٪ کاهش می یابد. موج گرانش تاریکی الگوریتم منبع باز تنظیم کننده دشواری است که توسط Dash ایجاد و پیاده سازی شده است و دارای ویژگی تنظیم سختی استخراج در هر بلوک ، بر اساس داده های آماری آخرین بلوک های یافت شده است..

ویژگی های Dashویژگی های Dash

Dash همچنین دارای یک شبکه دو طبقه با لایه دوم masternodes است که امکان ویژگی های منحصر به فرد مانند تسویه حساب های فوری ، افزایش حریم خصوصی مالی ، حاکمیت غیرمتمرکز و رأی دادن به استفاده از بودجه در خزانه داری دش را برای ابتکاراتی که به نفع شبکه است ، فراهم می کند..

هزینه های معامله برای Dash

سود تراکنش ها در Dash Network بر اساس اندازه یک تراکنش ارزیابی می شود ، نه ارزش آن. در حقیقت ، هیچ ارتباط آشکاری بین ارزش معاملات و تعداد بایت مورد نیاز برای پردازش آنها وجود ندارد. آنچه در اندازه یک معامله مشخص تأثیر می گذارد ، تعداد آدرسهای ورودی و خروجی مربوط به آن است ، زیرا داده های بیشتری در بلوک نوشته می شود تا تمام اطلاعات مربوط به آن ذخیره شود..

هزینه های معامله برای Dashهزینه های معامله برای Dash

از آنجایی که ماینرها موظف نیستند هرگونه معامله را در بلوکی که ایجاد می کنند وارد کنند ، می توان هزینه معامله داوطلبانه را به عنوان مشوقی برای ماینرها برای پردازش معامله در نظر گرفت.. برنامه کارمزد توصیه شده از دسامبر 2018 ، 0.00001 DASH به ازای هر کیلوبایت داده تراکنش برای معاملات استاندارد ، 0.0001 برای InstantSend و 0.001 برای PrivateSend است.

سرعت معامله

از آوریل سال 2020 و با اجرای “Dash Evolution” ، عملکرد InstantSend به طور پیش فرض برای اکثر تراکنش ها بوده است. در نتیجه ، میانگین سرعت معامله برای یک سکه Dash به حدود 1 ثانیه کاهش یافت, طبق وب سایت رسمی Dash.

سرعت معاملهسرعت معامله

Dash’s Market Cap و سکه

Dash’s total عرضه سکه ثابت نیست اما وابسته به یک سری هندسی است که 7 درصد کاهش در نرخ سکه های جدید ایجاد شده در سال به عنوان یک اقدام محدود کننده تورم اعمال می کند. انتشار کل سکه مطمئن نیست اما می توان آن را تخمین زد. این از آنجا ناشی می شود که به طور قطع نمی توان فهمید که 10٪ پاداش بلوکی که در حال حاضر به خزانه می رود چه مقدار در آینده باقی خواهد ماند زیرا این تصمیمات به رأی گیری در آینده بستگی دارد.

عرضه کلاه و سکه بازار داشعرضه کلاه و سکه بازار Dash

با این حال ، این تعداد آنها می تواند بین 17.7 میلیون و حدود 18.9 میلیون نفر باشد. علاوه بر این ، در حدود 192 سال دیگر ، یک سال استخراج کامل برای ایجاد کمتر از یک Dash جدید شروع می شود. آخرین خط تولید 231 سال به طول می انجامد و انتشار سکه های جدید در حدود سال 2477 به پایان می رسد.

آیا Dash امن است?

Dash با تأکید ویژه بر سرعت شهرک سازی ، امنیت معاملات ، قابلیت استفاده از سکه و افزایش حریم خصوصی طراحی شده است.. از DASH می توان برای خرید کالا یا خدمات یا ارسال ارزش به خارج از کشور با سهولت استفاده کرد, تا زمانی که مقصد مورد نظر سکه ها ارسال می شوند ، هدف صحیحی باشد. اسناد رسمی منتشر شده توسط Dash تمرکز ویژه ای بر رهنمودهای ایمنی دارد که ذاتی اکوسیستم Dash نیستند بلکه بیشتر به ارز رمزنگاری شده استفاده و استفاده به طور کلی.

آیا Dash امن است؟آیا Dash امن است?

عدم اعتماد به بازرگان یا ارائه دهنده خدمات آنلاین فقط به این دلیل که معتبر به نظر می رسند یا منطقی به نظر می رسند ، برخی از این دستورالعمل ها است. علاوه بر این ، Dash کاربران را به استفاده از کیف پول سخت افزاری ، کیف پول رسمی هسته Dash یا کیف پول Dash Electrum برای ذخیره سازی سکه های Dash تشویق می کند.

همچنین همه راهنماهای بهترین روشهای ارز رمزنگاری شده به شدت توصیه می شود تا از گذاشتن مقدار زیادی پول در صرافی ها یا کیف پول های تلفن همراه برای مدت طولانی خودداری کنید و هرگز در هیچ شرایطی کلید خصوصی کیف پول خود را به هر کسی ندهید.

داش معدن

استخراج ارز رمزنگاری شده فرآیند حل محاسبات پیچیده رایانه ای با اختصاص مقدار معینی از قدرت محاسبات به این کار است ، به منظور ایجاد یک بسته جدید از معاملات یا بلوک های ترکیبی ، به یک زنجیره بلوک در حال رشد یا یک بلاکچین که از پیدایش شروع می شود مسدود کردن.

داش معدنداش معدن

ماینرها استخراج را در Dash انجام می دهند ، این امر برای تأیید حقانیت معامله ای که در شبکه پخش می شود با حل یک معمای ریاضی (الگوریتم X11 PoW) قبل از سایر معدنچیان ، رقابت می کند. این واحد های جدید ارز دیجیتال ایجاد می کند. بخشی از هر واحد ارز دیجیتال جدید به عنوان پاداش برای تلاش هایشان (45٪) به ماینرها تعلق می گیرد. بخش دیگر به Masternodes (45٪) و بخش سوم (10٪) به صندوق خزانه داری تعلق می گیرد.

How to Mine Dash

استخراج معادن توسط CPU ها ، GPU ها یا ماینرهای تخصصی ASIC انجام می شود. در حقیقت, پردازنده ها که با هر رایانه همراه است ساده ترین سخت افزاری هستند که برای استخراج Dash قادر به کارایی کمتری نسبت به پردازنده های گرافیکی هستند. از سوی دیگر ، پردازنده های گرافیکی برای انجام میلیون ها محاسبه برداری به صورت موازی طراحی شده اند ، و در انجام محاسبات تکراری قابل پیش بینی ، مخصوص ارزهای رمزنگاری شده ، یک مزیت قابل توجه دارند..

علاوه بر پردازنده ها و پردازنده های گرافیکی ، رایانه های تخصصی کم انعطاف پذیری که برای پردازش عملکردهای مجزا طراحی شده اند و به آنها معروف هستند ASIC ها برای حل الگوریتم Dash’s PoW X11 در بازار موجود هستند که بسیار کارآمدتر از دو شکل سخت افزاری اول هستند.

نحوه استخراج داشنحوه استخراج داش

ظهور ماینرهای ASIC برای Dash ، استخراج CPU / GPU را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نکرد به دلیل افزایش دشواری شبکه ناشی از سرعت در حال رشد کل هش موجود در شبکه. روند استخراج Dash ساده است و با بارگیری نرم افزار ماینینگ مناسب برای استخراج CPU یا GPU شروع می شود ، سپس با انتخاب یک استخر استخراج ، ایجاد یک آدرس Dash ، ایجاد یک دفترچه یادداشت با خطوط اصلی دستور و ذخیره آن در نرم افزار ، پیکربندی نرم افزار انجام می شود. پوشه نرم افزار استخراج.

هنگامی که آن مراحل به درستی انجام شد ، یک پرونده .exe با دو بار کلیک ساده فرآیند استخراج را آغاز می کند.

استخراج در مقابل Masternodes

در سیستم شبکه دو لایه Dash, ماینرها ردیف اول را تأمین می کنند در حالیکه ماسنترودها ردیف دوم را تأمین می کنند. در حقیقت ، همانطور که در بالا توضیح داده شد, ماینرها عملکرد تأیید معاملات را انجام می دهند در سراسر شبکه با رقابت برای اولین نفری که هش را برعکس می کند ، از این رو الگوریتم اثبات X11 کار را حل می کند. اگر سایر معدنچیان موافقت کنند که مشکل رمزنگاری به درستی حل شده است ، توافق حاصل می شود و ماینر با افزودن بلوک جدید پاداش می گیرد.

استخراج سکه های داشاستخراج سکه های داش

Masternodes برای ارائه ویژگی های اضافی به شبکه ، از جمله ویژگی های InstantSend و PivateSend که معاملات فوری و افزایش حریم خصوصی مالی را امکان پذیر می کنند ، به کار می آیند.. آنها همچنین تنظیمات DAO را برای حاکمیت غیرمتمرکز در شبکه Dash تشکیل می دهند و در مورد تخصیص بودجه از صندوق خزانه داری تصمیم می گیرند. هر بار که بلاک های جدید به بلاکچین Dash اضافه شوند ، Masternodes نیز اهدا می شود.

Masternodes عملیات استخراج را انجام نمی دهند و رایانه های استخراج نمی توانند به عنوان masternode عمل کنند. آنها فقط بر شبکه نظارت می کنند و قدرت رد بلوک های اضافه شده نامناسب را دارند.

استخرهای استخراج داش

همانند هرگونه اثبات کار استخراج معدن ، کارگران معدن تمایل به سازماندهی در آنجا را دارند استخرهای استخراج, اضافه کردن قدرت هش کردن فردی خود به یک نرخ هش جمعی ، بنابراین شانس آنها را برای استخراج بلوک های جدید و تقسیم پاداش افزایش می دهد. چندین استخر استخراج Dash موجود است برای پیوستن ماینرها از استخر P2, همزمانی, نیچهاش, کوینوترون, آنتپول, و معدن پیدایش, چندتا را نام بردن.

استخرهای استخراج دش - منبع: ShutterStock.comاستخرهای استخراج دش – منبع: ShutterStock.com

همه آنها با زمان های مختلف پینگ ، کارایی استخراج ، کل هش ریت و هزینه هایی که برای ماینرهایی که می خواهند عضو شوند از آنها مشخص می شود..

نحوه خرید داش

داش می تواند باشد خرید و فروش کرد از طرق بسیار متنوعی ، که همه آنها دارای مجموعه ای متفاوت از مزایا ، معایب و سطح پیچیدگی هستند. ساده ترین و ساده ترین راه خرید DASH خرید مستقیم است از طریق ارزهای FIAT (مانند دلار آمریکا ، یورو ، …) از مبادلات فوری. این روش به دست آوردن دش دارای برخی محدودیت ها در رابطه با نرخ ارز کمتر مطلوب ارائه شده توسط این ارائه دهندگان خدمات است ، در مقایسه با برخی از بهترین ارز رمزنگاری شده مبادلات.

خرید داشخرید داش

چند نمونه از مبادلات فوری وجود دارد تغییر, تغییر شکل, Simpleswap, و Airtm. همه آنها این امکان را برای کاربران فراهم می کنند که فقط با وارد کردن آدرس کیف پول و استفاده از کارت اعتباری / بدهی برای پرداخت ، بدون نیاز به ورود به سیستم ، Dash را خریداری کنند. محبوب ترین روش خرید Dash از طریق مبادلات رمزنگاری است که به صورت بلادرنگ ارائه می شود نرخ ارز و پرداخت برخی از هزینه های خدمات. وب سایت رسمی Dash دارای لیستی از تمام ارزهای رمزپایه است مبادلات که پشتیبانی از Dash را فراهم می کند.

از دیگر روشهای خرید Dash می توان به دستگاههای خودپرداز تخصصی و مبادلات بدون نسخه ای اشاره کرد که خرید مستقیم سکه های Dash را از هر یک از شرکتها یا peer-to-peer با قیمت توافق شده تسهیل می کنند.

مبادلات

صرافی های رمزنگاری شده معمولاً کاربران را به منظور واریز یا برداشت وجوه ، تحت یک روش KYC قرار می دهند. آنها به کاربران خود کیف پول چند منظوره (که نباید برای پس انداز استفاده شود) و دسترسی به تعداد مشخصی از دارایی های دیجیتال ذکر شده به کاربران خود ارائه می دهند. کاربرانی که می خواهند سکه های Dash را از صرافی خریداری کنند باید ابتدا در بستر صرافی ثبت نام کنند و سپس قبل از دسترسی به کتاب آدرس پیشنهادات و پیشنهادات ، هویت خود را تأیید کنند..

تابلوی وال استریت در نیویورک با سابقه بورس سهام نیویورک - منبع: ShutterStock.comتابلوی وال استریت در نیویورک با سابقه بورس سهام نیویورک – منبع: ShutterStock.com

سپس می توانند برای خرید مقدار دلخواه DASH با قیمت دلخواه پیشنهاد دهند و منتظر تحقق سفارش بمانند. Dash در بیش از 100 صرافی تحت تیکر DASH ذکر شده است, از جمله Binance (بررسی Binance ما را بررسی کنید), پولونیکس, Bittrex, Bitfinex, کراکن, بیتمب, هووبی, و CEX.IO (اینجا بررسی CEX.IO ماست).

قیمت تیره چقدر است?

از آوریل 2020 ، داش 9.4 میلیون سکه در گردش دارد و هر سکه در حدود 75.59 دلار معامله می شود. سکه داش در دسامبر 2017 به بالاترین سطح خود به 1642.22 دلار (دلار آمریکا) رسید اما بود به شدت تحت تأثیر بازار خرس های طولانی قرار گرفته است که از ژانویه 2018 به ارزهای رمزپایه وارد شد.

کیف پول هایی که از Dash پشتیبانی می کنند

Dash wallet نرم افزاری است که روی دستگاهی مانند رایانه ، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی اجرا می شود و کاربران را قادر به ذخیره ، مدیریت ، ارسال و دریافت سکه های Dash می کند. ذخیره سکه های داش بر روی دستگاه خود بهترین روش در برابر سرقت است ، زیرا ترازهای شخصی در صرافی ها یا کیف پول های آنلاین برای اهداف ایمنی توصیه نمی شود.

کیف پول هایی که از Dash پشتیبانی می کنندکیف پول هایی که از Dash پشتیبانی می کنند

کلیدهای خصوصی رمزنگاری برای دستیابی به موجودی ذخیره شده در کیف پول ، هدف این سیستم است و می تواند با رمز ورود ایمیل مقایسه شود. این بخش به بررسی معروف ترین کیف پول هایی که از Dash پشتیبانی می کنند اختصاص خواهد یافت.

Dash Wallets for Desktop

Dash یک کیف پول رسمی دارد که از تمام ویژگی های Dash پشتیبانی می کند به محض آزاد شدن ، و آن را Dash Core Wallet. این برنامه از IntantSend و PrivateSend پشتیبانی می کند. و دارای ویژگی های حاکمیت و کنسول RPC است. Dash Core کیف پول همچنین به عنوان کیف پول QT شناخته می شود ، بلاکچین کامل را بارگیری می کند و قادر است به عنوان یک گرامر یا یک گره کامل در شبکه کار کند. کیف پول Dash Core مبتنی بر دسک تاپ است و برای ویندوز ، macOS ، لینوکس و Raspberry Pi در دسترس است.

Dash Electrum کیف پول نرم افزاریDash Electrum کیف پول نرم افزاری

Dash Electrum Wallet هست دومین گزینه ارجح در بین کاربران Dash و یک کیف پول رومیزی سبک این ویژگی تأیید معاملات در بلاکچین Dash با استفاده از تکنیک تأیید پرداخت امن (SPV) است که فقط در مقابل بلوک کامل به هدر بلوک نیاز دارد. راه اندازی کیف پول تقریباً فوری است اما از آوریل 2019 هنوز از InstantSend و PrivateSend پیشرفته پشتیبانی نمی کند.

ویندوز ، مک ، لینوکس?

علاوه بر کیف پول QT و کیف پول Dash Electrum, Dash پشتیبانی بسیاری از توسعه دهندگان برجسته کیف پول ارزهای رمزپایه را به دست آورد. به رسمیت شناختن این پروژه از زمان آغاز به کار آن در سال 2014 آغاز شد و در سال های اخیر سرعت بیشتری گرفت. از جمله شناخته شده ترین کیف پول های خارجی که در حال حاضر از سکه های Dash پشتیبانی می کنند ، می توان Jaxx را نام برد, بیت کان, حاشیه، غیرمتمرکز, هجرت, و MyDashWallet.

Exodus نرم افزار کیف پولExodus نرم افزار کیف پول

Dash Wallets for Mobile

دش بخشی از صندوق خزانه داری را به توسعه کیف پول موبایل مستقل اختصاص داده است, کیف پول آندروید Dash. از ویژگی های پیشرفته Dash پشتیبانی می کند و به کاربران امکان اسکن و نمایش کدهای QR برای انتقال سریع را می دهد. همچنین امکان تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی ، نگه داشتن دفترچه آدرس ، جابجایی کیف پول های کاغذی ، پرداخت های NC و موارد دیگر را فراهم می کند.

Dash Wallet AndroidDash Wallet Android

نسخه iOS نیز موجود است و به عنوان شناخته می شود Dash iOS Wallet و می تواند از App Store اپل بارگیری شود.

Dash Hardware Wallets

در مقابل با کیف پول های آنلاین و نرم افزاری ، a کیف پول سخت افزاری یک دستگاه مستقل است که کلیدهای خصوصی بلاکچین را در سخت افزار ایمن ذخیره می کند, به جای یک پرونده پایگاه داده. این به معنای افزایش امنیت عمده در کیف پول های نرم افزاری است. تا به امروز ، هیچ مدرکی از آلوده شدن کیف پول های سخت افزاری توسط ویروس ها یا آسیب رساندن به آنها توسط هر نوع باج افزار وجود ندارد.

کیف پول های سخت افزاری با پشتیبانی از Dashکیف پول های سخت افزاری با پشتیبانی از Dash

کیف پول های سخت افزاری نیز در برابر آن مصون هستند حملات Keylogger در برخی موارد قادر به سرقت رمزهای عبور و باز کردن قفل کلیدهای شخصی استفاده شده با کیف پول های نرم افزاری است. رایج ترین کیف پول های سخت افزاری که از Dash پشتیبانی می کنند مقدمه هستند, ترزور, KeepKey, و دفتر کل.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مقاله ، بهترین مقاله کیف پول سخت افزاری بیت کوین را بررسی کنید.

کجا می توانید داش خرج کنید

در بخش “کجا هزینه کنیم” در وب سایت رسمی Dash ، آن را تبلیغ می کند در حال رشد مداوم لیست بازرگانان ، خرده فروشان ، درگاه های خرید آنلاین ، کافی شاپ ها و فروشگاه های فست فود ، همه داش را به عنوان روش پرداخت مناسب محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند می پذیرند.

انتقال پول از دست به دست دیگر - منبع: ShutterStock.comانتقال پول از دست به دست دیگر – منبع: ShutterStock.com

این وب سایت از بازدید کنندگان دعوت می کند تا با استفاده از DiscoverDash.com لیست جهانی بازرگانان پذیرنده Dash را بر روی نقشه مرور کنند. علاوه بر این ، Dash.org یک a را حفظ می کند فهرست بازرگان در وب سایت خود ، جایی که هر کسبه ای که می خواهد داش را قبول کند ، می تواند خود را لیست کند. گزینه دیگر ، مرور فهرست در WeloveDash.com است.

لیستی که در بالا ذکر شد تعداد تجار پذیرش Dash از آوریل 2020 کمی کمتر از 5000 است. حدود 50٪ از آن بازرگانان در ونزوئلا مستقر هستند. 10 دسته برتر بازرگان شامل غذا است & نوشیدنی ، خودپرداز Dash ، خدمات تجاری ، الکترونیکی & محصولات فناوری اطلاعات و هنرها & خدمات سرگرمی.

آیا Dash یک سرمایه گذاری خوب است?

در حال حاضر Dash یکی از راحت ترین و مقیاس پذیرترین ارزهای دیجیتال به حساب می آید که برای پرداخت های آنلاین مناسب است و به بازارهای مالی سنتی دسترسی دارد. بعلاوه ، این پروژه برای دستیابی به سطح قابلیت های شبکه بزرگترین پردازنده های پرداخت مانند PayPal و Visa ، یک طرح توسعه ای روشن با احتمال افزایش اندازه بلوک تا 400 مگابایت در آینده ایجاد کرده است..

آیا Dash سرمایه گذاری خوبی است؟آیا Dash سرمایه گذاری خوبی است?

این اولویت ذکر شده در نقشه راه به پروژه از نظر سرمایه گذاران مزیت قابل توجهی می دهد و توانایی داش را به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری بلند مدت تأیید می کند.

بنیانگذاران و تیم Dash

Dash توسط Evan Duffield در ژانویه 2014 ایجاد شد و از آن زمان تاکنون تکامل یافته و در ردیف بالای ارزهای رمزپایه امروز رشد کرده است. دافیلد در بین جامعه رمزنگاری ها شخصیتی قابل احترام است و همچنان یکی از بازیگران اصلی صنعت است. او اغلب در مصاحبه ها ، سمینارها ، کنفرانس ها و وبینارها ظاهر می شود و در آنجا جائیکه پروتکل های Dash Core را مرور می کند یا چشم انداز خود را برای پروژه توضیح می دهد ، میزبان بحث های رسانه های اجتماعی است.

دومین شخص اصلی در پشت Dash است رایان تیلور, جاری مدیر عامل شرکت Dash Core و مدیر مالی سابق آن او از اواسط سال 2014 یکی از مشارکت کنندگان اصلی داش بوده است. از زمانی که دافیلد دوباره به یک نقش مشاوره ای در سال 2017 قدم گذاشت و تمرکز خود را روی سایر پروژه های الحاقی آغاز کرد که اکوسیستم Dash را گسترش می دهد و کل فضای ارزهای رمزپایه را سود می بخشد ، تیلور به عنوان مدیر عامل منصوب شد..

مسئولیت های تیلور شامل ، اما محدود نیست ، هدایت رشد سازمانی ، حفظ چشم انداز و نظارت بر ارتباط با شرکای Dash.

کار گروهیکار گروهی

دیگر شخصیت های کلیدی در Dash عبارتند از: فرناندو گوتیرز, مدیر CMO از Dash Core, بردلی زاسترو, رئیس توسعه تجارت در Dash Core, باب کارول, CTO از هسته هسته ، و رابرت ویکو, COO از Dash Core به نام چند. سازندگان Dash در بیشتر موارد به طور عمومی به نام شناخته می شوند و در ارتباط نزدیک با انجمن هستند.

بنیاد داش

سه ستون یا نهاد تجاری تحت سازمان مستقل غیرمتمرکز Dash فعالیت می کنند: Dash Core ، Dash Force و Dash Labs. Dash Core که بزرگترین این گروه ها است ، با ایجاد ، به روزرسانی ، نگهداری و انتشار کد اصلی Dash اختصاص داده می شود. با این وجود Dash Force با مشارکت در سطح جامعه از جمله رسانه های اجتماعی و اطلاع رسانی جهانی سروکار دارد.

صفحه اصلی DashFoundation.ioصفحه اصلی DashFoundation.io

از سوی دیگر, آزمایشگاه های Dash جدیدترین آزمایشگاه از این سه ، که در حال حاضر بر روی فناوری آینده Dash کار می کنند ، این است که مطمئن شوند پروژه فراتر از بازار فعلی همچنان رقابتی است. با توجه به الف پست وبلاگ توسط Evan Huffield ، Dash Labs در حال کار بر روی اجرای “شتاب دهنده سخت افزاری مبتنی بر GPU برای بهبود توان بلوک شبکه” است.

این به توانایی پردازش یک بلاک در هر بار و “صدها معامله اجازه می دهد تا بلوک ها در کسری از زمان توسط شبکه masternode پردازش شوند” مطابق با همان پست.

مشارکت های Dash

دش با موفقیت به مشارکت های متعددی با نهادهای تجاری و شرکای تحقیقاتی دانشگاهی پرداخت تا وعده خود را در زمینه ارائه کارآمدترین و کاربرپسندترین رمزنگاری پرداخت متمرکز بر پرداخت ها ارائه دهد.. Dash با چندین پردازنده پرداخت برای سیستم عامل های آنلاین و نقطه فروش همکاری می کند ، از جمله این موارد است Alt سی و شش, Anypay, سرور BTCPay, CoinGate, پرداخت های سکه ای, CopPay, EletroPay, ePaymints, GoCoin و پراکنده.

مورد دوم پیشنهادی برای ایجاد یک نرم افزار منبع باز با منبع باز برای پذیرش پرداخت های Dash است ، که با موفقیت توسط masternodes رأی داده و توسط صندوق خزانه داری تأمین می شود.

مشارکت های Dashمشارکت های Dash

Dash همچنین با راهکارهای Custody و ارائه دهندگان API همکاری کرده است تا دسترسی مستقیم به بلاکچین را فراهم کند و نیاز به اجرای سرور خود را برای پشتیبانی از تعاملات بلاکچین از بین ببرد. از پایان تحصیلی ، داش از سال 2017 با دانشکده مهندسی دانشگاه ایالتی آریزونا همکاری می کند برای ایجاد یک “آزمایشگاه تحقیقات Blockchain,”به منظور کار بر روی فناوری بلاکچین ، مقیاس پذیری ، معماری شبکه ، استخراج ، تأخیر و توان شبکه.

آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه در نظر گرفته می شود اولین نهاد رسمی تحقیقاتی که به تحقیق فعالانه درباره کاربردهای فناوری بلاکچین در ایالات متحده اختصاص دارد.

سازمانهایی که توسط Dash تأمین می شوند

مشارکتهای مالی و ابتکارات Dash با برگزاری دوره ای رای گیری رایج در مورد پیشنهادها انجام می شود توسط پیشنهاد دهندگان به جامعه تبلیغ می شود. با استفاده از DashNexus ، (یک پلتفرم حاکمیتی غیرمتمرکز که برای پشتیبانی از پروژه های ساخته شده در اطراف اکوسیستم Dash طراحی شده است) و پورتال های Dash Ninja ، بازدید کنندگان می توانند بر پیشرفت و بودجه بندی وضعیت نظارت کرده و از کلیه پروژه هایی که رأی گیری می کنند یا توسط Dash تأمین مالی می شوند ، آمار دقیق دریافت کنند.

از ابتکارات قابل توجه ، مشاغل تجاری و سازمانهایی که با موفقیت پشتیبان مالی از خزانه داری دش دریافت کردند ، می توانیم نام ببریم متن داش یک شرکت مستقر در ونزوئلا و ارائه دهنده معاملات پیامکی برای Dash.

سازمانهایی که توسط Dash تأمین می شوندسازمانهایی که توسط Dash تأمین می شوند

این استارت آپ با موفقیت راه اندازی شد و دسترسی به Dash را در ونزوئلا بسیار آسان کرد و به تسریع در پذیرش Dash توسط بازرگانان و کاربران کمک کرد.. علاوه بر Dash Dash, داش نیجریه, یک سازمان غیرانتفاعی و تبلیغاتی آموزشی که هدف آن ترویج ایده ، درک و قابلیت استفاده از Dash در نیجریه است ، روز به روز در حال افزایش است و به طور فعال چشم انداز Dash را ارتقا می دهد.

تاریخچه داش

داش در ژانویه گذشته 5 سالگی خود را جشن گرفته است دوره ای که طی آن سکه دچار یک سری بازسازی مارک ، به روزرسانی / انتشار پروتکل و به روزرسانی های فنی شد. Dash برای اولین بار در هجدهم ژانویه 2014 راه اندازی شد, مانند Xcoin, چنگال Litecoin. Xcoin ویژگی متمایزی داشت که الگوریتم هش کردن منحصر به فرد آن است (X11). اندکی پس از آن ، مارک سکه به دارک کوین تغییر نام داد و تمرکز بر حریم خصوصی را برجسته کرد.

دو ماه بعد ، انتشار Darkcoin 0.9.X بر روی مخلوط کردن سکه و توسعه ابزارهای متمرکز تمرکز داشت. برای اولین بار در ماه مه سال 2014 راه اندازی شد ، masternodes مجموعه ای از گره های قدرتمند و انگیزه دهنده را ایجاد کرد ، یک ستون فقرات شبکه ایجاد می کند و ضمن مخلوط کردن سکه و معاملات فوری ، ضمن تقسیم نیمی از پاداش بلوک با ماینرها ،. اولین نسخه کیف پول آندروید Dash در ماه بعد فعال شد.

انتشار Darkcoin 0.11.X در ژانویه 2015 این پروژه را از Litecoin به پروتکل بیت کوین تغییر داد به دنبال یک توسعه Litecoin که ادعا می شود راکد است. نسخه های زیر تأیید فوری معامله را اجرا کرده و مدیریت داخلی داده های masternodes را بهبود بخشیده است. در مارس 2015 ، دارک کوین به Dash تغییر نام داد, یا “نقدی دیجیتالعلامت گذاری تغییر در تمرکز از حریم خصوصی به ارز مانند پول نقد برای عموم مردم.

تاریخچه داشتاریخچه داش

بعداً در سال 2015 ، Dash توسعه خود را از نفوذ شرکت ها جدا کرد و به شرکت کنندگان در شبکه امکان کنترل کامل نحوه تخصیص بودجه را داد. آنچه که به عنوان superblock اول شناخته می شود شامل پرداخت مکرر به تیم توسعه دهنده تا 10٪ از پاداش بلوک است. در ژانویه 2016 ، Dash masternodes به افزایش اندازه بلوک از 1 به 2 مگابایت رای داد.

انتشار Dash 0.12.X در سال 2017 ویژگی های اصلی Dash را در رابطه با تغییر نام تجاری معاملات سریع و غیرقابل ردیابی در InstantSend و PrivateSend و ساختار کارمزد پایین تر مشاهده کرد.. طی ماه های بعدی ، مجموعه ای از پیشنهادهای بهبود Dash به طور دوره ای منتشر می شد ، به آنها رأی داده می شد و / یا اجرا می شد ، که همگی منجر به هزینه کمتری و تجربه کلی کاربر بهتر می شود.

جدیدترین نسخه منتشر شده در ژانویه 2019 از Dash 0.13 ، InstantSend را به طور پیش فرض و بدون هیچ گونه هزینه اضافی برای اکثر معاملات که زمینه را برای “Dash Evolution” ، چشم انداز آینده Dash فراهم می کند ، فعال کنید..

نقشه راه Dash’s

نقشه راه Dash جزئیات مهم نسخه های بعدی را شرح می دهد از بروزرسانی کد اصلی و توسعه ویژگی ها و شامل جزئیات خاصی در مورد نحوه تیم های توسعه برای تحقق چالش های ذکر شده است.

نقطه عطف بعدی در نقشه راه انتشار Dash Core 0.14 و اجرای Long Living Masternode Quorums LLMQ را نشان می دهد, با هدف افزایش مقیاس پذیری شبکه و بهبود اجماع از طریق کاهش تعداد پیام های مورد نیاز برای تأیید معاملات, بنابراین از ذخیره کردن هر گره جداگانه داده های اجماع در حافظه تا زمان استخراج بعدی جلوگیری می شود.

نقشه راه داشنقشه راه Dash’s

علاوه بر این ، نسخه ChainLocks را پیاده سازی می کند تا خطر 51٪ حملات شدید را کاهش دهد. نقاط عطف بعدی در نقشه راه در حین اجرا محوری است Dash Evolution ، که در آینده نزدیک به کاربران امکان می دهد از طریق پرداختهای مبتنی بر نام کاربری معامله کنند ، قفل کیف پول Dash خود را با استفاده از دسترسی به اثر انگشت باز کرده و از هر دستگاهی به کیف پول Dash خود دسترسی پیدا کنند. در آن مرحله ، معامله با Dash اساساً به آسانی با PayPal انجام می شود ، اما به روشی کاملاً غیرمتمرکز.

منبع دش

Dash دارای یک فهرست از منابع آنلاین است که جهت کمک به کاربران در درک مفاهیم و ویژگیهای اساسی اکوسیستم Dash جهت دار شده است. آنلاین “منابع یادگیری در وب سایت رسمی Dash موجود است شامل یک مجموعه ویدیویی آموزشی و پیوندهای خارجی است که می تواند برای مبتدیان ، کاربران پیشرفته ، بازرگانان و توسعه دهندگان بسیار مفید باشد.

وب سایت ها و کاغذ سفید

وب سایت Dash دارای بخشهای متفاوتی برای کاربران فردی ، توسعه دهندگان مشاغل و همچنین “دوره ها و مطالب یادگیری” در بخش انجمن است. از سوی دیگر ، مقاله سفید ، گزاره ارزش منحصر به فرد پشت پروژه را توصیف می کند و ویژگی های کلیدی و رویکردهای ابتکاری بنیانگذار ایوان دافیلد را هنگام تحقیق ، ایده پردازی و راه اندازی پروژه به کار گرفت..

صفحه اصلی Dash.orgصفحه اصلی Dash.org

این سند به صورت دوره ای به روز می شود و به عنوان ویکی GitHub نگهداری می شود ، جایی که به طور مداوم ترجمه های انجمن را با هر بار اجرای ویژگی های جدید دریافت می کند. مقاله اصلی Xcoin نیز توسط Dash برای بارگیری در دسترس قرار گرفته است.

رسانه های اجتماعی

Dash در محبوب ترین و پربازدیدترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی حضور دارد و از مخاطبان جذاب و جامعه جهانی بزرگ پشتیبان دارد. درگاه های داش در سیستم عامل های مختلف را می توان در زیر یافت:

Dash - نقدی دیجیتال ، کانال YouTubeDash – نقدی دیجیتال ، کانال YouTube

داش نیوز & انجمن

عکس صفحه اصلی Dashwatch.orgعکس صفحه اصلی Dashwatch.org

Dashnews.org, که قبلاً به عنوان Dash Force News شناخته می شد ، یک وب سایت تخصصی Dash متعلق به Dash Force است و کار آن به پشتیبانی از اکوسیستم اطراف Dash و ایجاد یک جامعه بزرگ اختصاص دارد. این وب سایت اخبار مهم را گزارش می کند و نشست ها ، سمینارها و رویدادهایی را که داش در آنها حضور دارد پوشش می دهد.

بودجه این پروژه توسط Dash DAO تأمین شد و از آن زمان تاکنون به پوشش کلیه نسخه های انتشار کد ، مصاحبه های اختصاصی با شخصیت های اصلی که روی پروژه کار می کنند و بینش از داخل جامعه اختصاص یافته است..

نتیجه

Dash را می توان به طور عینی به عنوان یکی از موفق ترین ، خوش ساختار و امیدوار کننده ترین پروژه ها در فضای بلاکچین توصیف کرد.

کمی بیشتر از پنج سال ، چیزی که در اصل به عنوان یک چنگال بیت کوین شروع به کار کرد تکامل یافته و تا حد وجود بالغ شده است به عنوان یکی از تنها چند پروژه تحسین شده است که از رونق بلاکچین بیرون آمد ، با مورد استفاده ملموس در زندگی واقعی, نه فقط قول در مورد مقاله های بازاریابی گرا که هرگز زنده نشده اند.

ویژگی های شبکه آن ، به ویژه معاملات فوری و غیرقابل ردیابی ، همراه با الگوریتم هش پیچیده ، مدل خودگردان و سرمایه گذاری خود از طریق شبکه لایه دوم تشویقی ، به ده ها پروژه الهام بخشیده و اثبات شده است که هم برای Dash و هم برای سودمند است. کل اکوسیستم ساخته شده در اطراف آن و معامله بر روی آن.

نتیجه گیری - منبع: Shutterstock.comنتیجه گیری – منبع: Shutterstock.com

علاوه بر این ، چشم انداز آینده آن با نام رمز “Dash Evolution“که بازار اصلی را هدف قرار داده است و هدف آن امکان ایجاد یک شبکه بدون اصطکاک ، مقاوم ، قدرتمند و غیرمتمرکز برای انجام معاملات P2P در امنیت مطلق است ، می تواند منجر به برجستگی کل دنیای بلاکچین شود. در همین حال ، داش چند چالش پیش رو دارد تا بتواند از نظر قول استفاده آسان هنوز مقیاس بندی و تسهیل پذیرش آن را انجام ندهد..

بروزرسانی 2020:

با این حال ، به نظر می رسد که در سال 2020 میلادی ، اشتیاق و صحبت در توییتر ، reddit و غیره در مورد Dash کمتر و کمتر است. دیگر در 10 سکه برتر بازار نیست و به نظر می رسد آتش سوزی قبلی خود را از دست داده است.

آیا DASH به روند نزولی خود ادامه خواهد داد یا 2020 شاهد افزایش دوباره آن به عنوان یک پخش کننده بزرگ رمزنگاری خواهیم بود?

منابع