Analiza financiară a bitcoinului, revizuirea bitcoinului și întrebări despre conceptul de criptomonedă. Semne de întrebare și lupă Bitcoin - Imagine

Pe 8 februarie 2018, Refereum și-a anulat ICO-ul planificat chiar în ziua ICO. Reacțiile din comunitatea criptografică au fost rapide și furioase. Mulți solicită sânge sau, mai degrabă, sperând că jetonul de arbitru se va prăbuși puternic.

Înainte de a intra în ceea ce s-a întâmplat cu Refereum ICO și de ce comunitatea este atât de revoltată, să vedem despre ce este vorba despre Refereum.

Arbitru: eliminarea intermediarului de marketing

Refereum este o rețea de recomandare pentru jocuri bazată pe blockchain, pentru a conecta direct influenți, jucători și dezvoltatori. Acesta își propune să elimine „intermediarul de marketing”, marile agenții de marketing.

Marketingul prin recomandări poate fi cea mai puternică formă de marketing pentru jocurile video. Cu dimensiunea pieței globale a jocurilor atingând 108,9 miliarde de dolari în 2017 cu 2,2 miliarde de jucători, atunci orice îmbunătățire a status quo-ului de marketing de recomandare va fi foarte valoroasă. Conform Statista, industria jocurilor video a cheltuit 3,63 miliarde de dolari în 2017 pentru publicitate (din anumite motive Cartea albă a arbitrului enumeră această cifră ca 20 de miliarde de dolari, în ciuda utilizării aceleiași surse – eroare autentică sau denaturare deliberată?).

Iată câteva dintre problemele cu status quo-ul marketingului de referință pe care Refereum își propune să le rezolve.

• Fraudă: Acoperirea influențatorilor poate fi umflată artificial cu roboți / conturi false. Aceasta înseamnă că se risipesc o mulțime de dolari de marketing.
  • Lipsa urmăririi exacte: Nu există un mecanism tehnic pentru urmărirea conversiilor de la un anumit factor de influență în marketingul de recomandare. Din această cauză, este greu să măsoare cu exactitate rentabilitatea investiției unei campanii de marketing de recomandare.
  • Consumă timp: În prezent, dezvoltatorii de jocuri trebuie să identifice și să contacteze manual fiecare influencer și să negocieze un contract cu fiecare.
  • Restricții valutare Fiat: Poate fi dificilă recompensarea influențatorilor în moneda fiduciară din cauza complexității bancare transfrontaliere și a restricțiilor geopolitice.
  • Compensare necorespunzătoare: În timp ce primii 1% din influențatori precum PewDiePie câștigă bani buni din sistemul actual, „al doilea nivel” al influențatorilor nu. În general, acești influențatori trebuie să se bazeze pe metode de generare de bani mai puțin decât ideale, cum ar fi donații, recomandări fără legătură și anunțuri banner intruzive. Aceștia sunt factorii de influență pe care Refereum îi vizează pentru a se alătura platformei sale.

Cum funcționează ecosistemul arbitrului

Ecosistemul Refereum este simplu. La fel ca multe altele, este construit pe platforma Ethereum și jetonul său, jetonul Refereum („jeton RFR”) este un jeton ERC20. Jetonul RFR este mecanismul de stimulare pentru platforma sa și poate fi câștigat sau cheltuit în următoarele moduri:

1. Cumpărare de jocuri: Jetoanele RFR pot fi folosite pentru achiziționarea de jocuri pe platforma Refereum.
  2. Fluxuri de recompense: Dezvoltatorii își pot adăuga jocul pe platforma Refereum și pot oferi streamerilor un bonus de recomandare direct pentru fiecare achiziție prin intermediul lor. Aceasta permite o urmărire mai bună a rentabilității investiției și o campanie de marketing mai eficientă din punct de vedere al costurilor. Din partea streamerilor, în loc să aștepte ca dezvoltatorii să se apropie, streamerii se pot înscrie doar pe platformă și pot începe să câștige.
  3. Implicarea jucătorului: Jucătorii pot câștiga jetoane RFR vizionând sau jucând jocuri noi. Jucătorii pot partaja linkuri sau avansa printr-un nivel de joc pentru a câștiga jetoane RFR.

Starea și foaia de parcurs pentru dezvoltarea arbitrului

Refereum și-a finalizat deja versiunea testnet și, dacă accesați site-ul web, vă puteți înscrie la platformă. Nu au fost furnizate date privind momentul în care va fi lansată versiunea completă sau modul în care platforma se va extinde în viitor. Foaia de parcurs specificată în hârtia sa albă se oprește la ICO, ceea ce înseamnă că foaia de parcurs este în întregime în trecut. Cartea albă menționează că Refereum intenționează să se extindă din industria jocurilor în viitor, dar, din nou, nu există detalii concrete.

Compania menționează că Epic Games, studioul din spatele unor astfel de jocuri de succes, cum ar fi Gears of War și Unreal Tournament, și-a adăugat jocul de top Twitch ‘Fortnite’ pe platforma Refereum. Utilizatorii înregistrați pot câștiga jetoane RFR urmărind fluxurile Fortnite de pe Twitch sau când cumpără Fornite din magazinul Epic Games.

De asemenea, Refereum a reușit să câștige sprijinul platformei Twitch și al Unity Technologies, o companie de motoare de jocuri video. Având în vedere puterea și acoperirea pe care Twitch o are în comunitatea de jocuri (100 de milioane de utilizatori lunari și 15 milioane de utilizatori zilnici cu 2,2 milioane de radiodifuzori lunari), obținerea sprijinului său este un mare câștig pentru Refereum.

Echipa din spatele arbitrului

Refereum este condus de Dylan Jones, fost la Unity Technologies și fondatorul Gamenest, un spațiu de lucru pentru jocuri. Îl susțin și alți veterani din industria jocurilor, deși doar doi din echipa de bază par să aibă experiență legată de blockchain.

Anul ICO de arbitru anulat – Revoltă și reacție comunitară masivă

Iată ce s-a întâmplat. În ziua planificării ICO, 8 februarie 2018, echipa arbitrului a anunțat brusc că anulează vânzarea publică. Acest lucru a fost cu câteva ore înainte de începerea ICO. Motivele pe care le-au dat au fost:

• Țintele de strângere de fonduri deja îndeplinite: Arbitrul a câștigat deja aproximativ 40.000 ETH (~ 35 milioane USD) din pre-vânzare.
  • Protejarea comunității împotriva escrocilor: Aceștia au susținut că, având doar o vânzare privată, vânzarea publică nu ar putea fi interceptată de fraudatori și escroci.
  • Evitați achizițiile mici: Chiar dacă vânzarea publică ar fi continuat, fiecare membru de pe lista albă (peste 150.000 dintre ei) ar fi putut să cumpere doar o cantitate mică de jetoane.
  • Jetoanele utilitare sunt pentru marketing: Aparent, aceasta înseamnă că întreaga vânzare a fost doar un exercițiu de marketing? Acest lucru nu a fost niciodată explicat în mod clar.

Principalul motiv pentru care comunitatea este revoltată de Refereum nu este atât anularea vânzării publice. Mai degrabă, a fost anularea bruscă a vânzării publice după ce echipa arbitrului le-a folosit pentru a genera cantități masive de hype. A fost similar cu GCO ICO planificat, care a fost anulat din cauza reacției comunității.

Lista albă a arbitrului avea peste 150.000 de persoane. Telegrama sa are puțin sub 100.000 de membri. Pentru ca membrii de pe lista albă să participe la vânzarea publică, au trebuit să sară prin mai multe cercuri pentru a trece KYC / AML. Aceste cercuri au fost în esență exerciții de marketing gratuite pentru arbitru; membrii au trebuit să completeze sondaje, să invite prieteni, să posteze linkuri etc..

În cele din urmă, toate acestea au fost degeaba. Mulți au considerat că nu au fost folosite decât ca mașini de marketing gratuit pentru a construi hype pentru vânzarea privată. Au simțit că acesta fusese planul Refereum de-a lungul timpului: generarea de hype masiv pentru a arăta viabilitatea proiectului, doar pentru a se întoarce și a-l vinde „balenelor” într-o vânzare privată. Există, de asemenea, zvonuri conform cărora balenele au încercat să arunce unele jetoane RFR pe EtherDelta.

Mai mult, unii membri ai Subreditarea arbitrului au susținut că au primit e-mailuri spam după ce s-au înscris la lista albă referitoare la arbitru, ceea ce înseamnă că Refereum și-a vândut adresele de e-mail. Alții au susținut că pentru un grup Telegram atât de mare, chat-ul nu a fost atât de activ pe cât ar trebui să fie, indicând posibilitatea ca numerele să fie mărite cu roboții. Subreditarea în sine, în ciuda faptului că are peste 15.000 de cititori, nu este, de asemenea, foarte activă (deși ați putea câștiga puncte care se pot converti în jetoane RFR abonându-vă la acel subredit, un alt arbitru de marketing a făcut ca oamenii să sară).

Desigur, echipa arbitrului a negat toate acestea. Ei susțin că habar nu aveau că vor atinge limita maximă a cotației de vânzări atât de repede în vânzarea privată.

Programul Refereum EarnDrop

În încercarea de a-și salva poziția față de comunitatea supărată, Refereum a anunțat un program numit EarnDrop. Programul EarnDrop va oferi gratuit jetoane RFR membrilor de pe lista albă care au rămas dezamăgiți de vânzarea publică anulată. Numărul de jetoane acordate se va baza pe momentul în care s-au alăturat listei albe, nivelul lor de participare și valoarea contribuțiilor lor la comunitatea de arbitru. Acestea sunt toate detaliile în momentul scrierii acestui articol.

Unde puteți cumpăra jetoane RFR și cum au funcționat?

În prezent, jetoanele RFR nu sunt încă listate la niciun schimb. Cu toate acestea, așa cum s-a menționat mai sus, unii oameni susțin că puteți găsi unele de vânzare pe EtherDelta.

Care sunt potențialele pe termen scurt și pe termen lung ale arbitrului?

Pe termen scurt, nu arată deloc bine pentru arbitru. Cu excepția cazului în care programul EarnDrop al Refereum poate oferi suficiente jetoane RFR membrilor de pe lista albă (ceea ce pare îndoielnic, deoarece aceasta îi va scădea valoarea), publicitatea negativă generată de ICO-ul anulat poate avea consecințe grave pentru proiect.

Chiar și pe termen lung, există câteva întrebări cu privire la modelul său de afaceri pe termen lung. De exemplu, ca jeton de utilitate pur, nu există niciun stimulent pentru a deține jetonul RFR după o tranzacție. Aceasta este problema vitezei care afectează cele mai multe jetoane utilitare. În cazul simbolului RFR, nu există încă nici măcar un mecanism de deținere sau miză pentru a atenua această problemă.

Mai mult, multe dintre problemele legate de status quo-ul de marketing al recomandărilor pe care Refereum încearcă să le rezolve nu sunt la fel de mari ca și cum le-au dat seama. Folosind link-uri de afiliere simple, influențatorii pot promova într-adevăr un anumit joc cu urmărire precisă. Streamerele Twitch se pot alătura acestuia program de parteneriat care permite generarea de bani prin abonamente și numere de difuzare. Poate că cel mai bun scenariu pe termen lung pentru Refereum ar putea fi achiziția de către Twitch, dar cât de probabil este acest lucru?

Ce părere ai despre arbitru? Poate întrerupe într-adevăr industria publicitară a jocurilor video? Și se poate recupera din publicitatea negativă generată de ICO-ul anulat? Spuneți-ne opiniile dvs. în comentariile de mai jos.